فرش سهند

راهنمای انتخاب فرش اتاق کودک

تصویر فرش سهند
فرش سهند

تزیین اتاق کودک می‌ تواند سرگرم‌ کننده باشد، اما تعداد بی‌ شمار انتخاب‌ ها ممکن است گیج‌ کننده باشد. برای اینکه در دنیای بی‌ انتهای فرش‌ های اتاق کودک گم نشوید، این راهنمای گام‌ به‌ گام برای انتخاب فرش ایدئال برای اتاق‌ خواب کوچولوی شما تهیه شده است.

اندازۀ مناسب:

اولین نکتۀ مهم، انتخاب اندازۀ مناسب است. کودکان معمولاً تختخواب‌های کوچکی دارند، اما وسایل جانبی زیادی در اتاقشان وجود دارد؛ بنابراین، فرشی با اندازۀ کمی بزرگ‌تر از چیزی که فکر می‌کنید انتخاب کنید تا کودکان شما فضای بیشتری برای بازی و سرگرمی داشته باشند.

محل قرارگیری:

در اتاق کودک، بخش قابل‌توجهی از فرش باید زیر تختخواب یا در کناره‌های آن قرار بگیرد. فرش‌های کوچک‌تر در کناره‌های تخت یا پایین تخت نیز گزینه‌های مناسبی برای پوشش فضا هستند. اگر بودجۀ محدودی دارید، استفاده از قالیچه‌ها انتخابی مقرون‌به‌صرفه برای اتاق کودک به شمار می‌رود.

نوع مناسب:

مهم‌ ترین ویژگی فرش اتاق کودک، دوام آن است. کودکان می‌ توانند ریخت‌ و پاش داشته باشند و اسباب‌ بازی‌ های چرخ دار آن‌ ها به‌ راحتی فرش‌ های بی‌ کیفیت را خراب می‌ کنند.

همچنین، به دلیل حساسیت پوستی کودکان، از الیاف مصنوعیِ حساسیت‌ زا به طور کامل خودداری کنید. برای اتاق کودک، انتخاب فرش‌ های پلی‌پروپیلن، پشمی یا نخی بسیار توصیه می‌ شود. قالی‌ های ساده‌ بافت یا فرش‌ های با کیفیت با گره‌ های متراکم، راه‌ حل ایدئال برای برآوردن تمام نیازهای شما هستند.

شکل و طرح فرش:

اتاق کودک معمولاً فضایی بازی گوشانه دارد و به شما اجازه می‌ دهد خلاقیت به خرج دهید. انتخاب فرش‌ های با شکل‌ های جالب به‌ جای شکل مستطیلی معمولی نیز ایده‌ ای عالی برای داشتن اتاقی منحصر به‌ فرد است. مجموعۀ فرش‌ های فانتزی و کودکانۀ فرش سهند، دارای طرح‌ های سرگرم‌ کننده برای فرش‌ های اتاق کودک است.

تثبیت فرش:

ایمنی کودکان در اتاقشان، عامل بسیار مهم دیگری است که باید به آن توجه داشت. فرش نه‌تنها باید در برابر سایش و پارگی در اتاق کودک مقاوم باشد، بلکه باید ایمنی او را نیز تضمین کند. شما نمی‌خواهید فرش اتاق فرزندتان لیز بخورد و باعث آسیب شود؛ بنابراین، استفاده از زیرانداز باکیفیت برای فرش‌های اتاق کودک ضروری است. زیرانداز، فرش را در جای خود نگه می‌دارد و از لیزخوردن آن جلوگیری می‌کند.

یک فرش می‌تواند گرما و آرامش واقعی به فضای اتاق کودک اضافه کند. به غریزۀ خود اعتماد کنید و با انتخاب مناسب، اتاق فرزندتان را سرزنده و سرحال کنید.