فرش سهند

پنج رنگ که باید هنگام تغییر دکوراسیون به آن‌ها توجه کنید

تصویر فرش سهند
فرش سهند

هنگامی که خانۀ خود را دوباره تزئین می‌کنید، دنیایی از احتمالات پیش روی شماست.
ممکن است برخی از شما ماه‌ها (یا حتی سال ها!) در مورد ترکیب رنگ جدید خود برنامه‌ریزی کرده باشید – برخی دیگر ممکن است به‌سادگی به خانۀ جدیدی نقل مکان کرده باشید و بخواهید همه‌چیز را از نو شروع کنید.
به هر حال، خیلی راحت است که به سراغ فرش کرم رنگ و دیوارهای صدفی رنگ قدیمی بروید – که به نوعی خوب هستند، اما چیز خاصی ندارند.
در اینجا چند پیشنهاد برای رنگ‌های اغلب نادیده گرفته شده وجود دارد که می‌تواند به خانۀ شما جلوه‌ای عالی ببخشد:

۱. زرد

مکان: راهرو، پاگرد، اتاق نشیمن

چرا؟

بحث‌های زیادی در مورد رنگ زرد وجود دارد. از طرفی، با انواع چیزهای خوب مانند نور خورشید، شادی، خوش‌بینی و انرژی همراه است. از طرف دیگر، برخی فکر می‌کنند که استفاده از رنگ زرد ممکن است زیاد از حد شود. البته این در مورد اکثر رنگ‌های جسورانه صدق می‌کند، اما استفاده از کمی زرد به طور کلی به روشن شدن فضا کمک می‌کند و از آنجایی که رنگ بسیار بازتابنده‌ای است، به معنای واقعی کلمه، فضا را روشن می‌کند!
استفاده از آن در فضاهای کوچک مانند راهروها و پاگردها از خستگی چشم جلوگیری می‌کند و در عین حال از ویژگی‌های مثبت آن بهره‌مند می‌شوید.
رنگ‌های مکمل و تاکیدی: خاکستری، سفید، مشکی

۲. سبزآبی یا سبز کله غازی

مکان: حمام، دفتر کار

چرا؟

رنگ محصولات می‌تواند باعث فروش بهتر آن‌ها شود. خمیر دندان، دهانشویه، ضدعفونی کنندۀ دست، دستکش لاتکس پزشکی… همۀ این‌ها در همان طیف رنگ سبز کله غازی قرار می گیرند. چرا؟ تمیزی.

رنگ‌های طیف سبزآبی مانند سبزآبی تیره (همچنین به‌عنوان آکومارین، فیروزه‌ای یا آبی کبود شناخته می‌شود) نشان دهندۀ سلامتی، هوا و طراوت هستند – همۀ آنچه که می خواهید در حمام شما وجود داشته باشد!

این رنگ می‌تواند برای فضاهای اداری نیز کاربرد داشته باشد. این رنگ‌های با طراوت می‌توانند ذهن شما را آرام کنند و شما را برای کار آماده کنند.

رنگ‌های مکمل و تاکیدی: سفید، خاکستری، زرد

۳. قرمز

مکان: اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری

چرا؟

وقتی افراد را به اتاق نشیمن خود راهنمایی می‌کنید، اولین احساسی که می‌خواهید ایجاد کنید مهمان نوازی و راحتی است. این امر به روش‌های مختلف قابل دستیابی است، اما گرما همیشه برنده است و قرمز پادشاه رنگ‌های گرم است.
ارتباطات روانشناختی ما با رنگ قرمز به طور گسترده شرح داده شده است و تقریباً همیشه به گرما، جذابیت و شور و شوق برمی‌گردد. پس فرش قرمز را برای مهمانان خود پهن کنید!
برای اتاق غذاخوری، روانشناسی این رنگ به همان اندازه قدرتمند است. قرمز رنگی است که به طور معمول با طعم‌های غنی مرتبط است. با فرض اینکه شما گوشتخوار هستید، رنگ قرمز باید باعث شود لب‌هایتان را به هم بزنید. گیلاس، سیب و توت‌فرنگی را نیز فراموش نکنیم، همۀ این‌ها در این پالت جا می‌گیرند! لقمۀ اول را آدم با چشمانش می‌گیرد و یک ترکیب رنگ قرمز آن را به ضیافتی خوشمزه تبدیل می‌کند!

رنگ‌های مکمل و تاکیدی: سبز، مشکی، طلایی، کرم

۴. قهوه‌ای

مکان: اتاق خواب، اتاق نشیمن

چرا؟

قهوه‌ای رنگ طبیعت است؛ برگ‌های پاییزی، پوستۀ درختان، خاک، همۀ این‌ها قهوه‌ای هستند.
قهوه‌ای هم مانند رنگ قرمز می‌تواند حس گرما را تداعی کند، اما از قرمز ظریف‌تر است. به علاوه، همۀ سایه‌های قهوه‌ای به خوبی در کنار هم قرار می‌گیرند. کرم‌قهوه‌ای در کنار شکلاتی تیره؟ عالی. قرمز آتشین در کنار قرمز یاقوتی؟ نه چندان خوب.
این تُن‌های طبیعی در اتاق خواب و اتاق نشیمن احساس آرامش و آسودگی ایجاد می‌کنند – همان چیزی که بعد از یک روز سخت به آن نیاز دارید.
رنگ‌های مکمل و تاکیدی: کرم، سفید، قهوه‌ای روشن/تیره

۵. مشکی

مکان: حمام، راهرو، اتاق نشیمن

چرا؟

مشکی اغلب به‌عنوان رنگ تاکیدی در اکثر اتاق‌ها استفاده می‌شود، اما استفاده از آن به‌عنوان رنگ اصلی رایج نیست. برای اینکه مطمئن شوید دکوراسیون مشکی تمام نور را جذب نمی‌کند، به فضای نسبتاً دلبازی نیاز دارید، اما زمانی که به درستی از آن استفاده کنید، رنگ مشکی به اتاق ظرافتی کلاسیک می‌بخشد.
استفاده از آن در حمام به دو روش تأثیر بسیار مطلوبی دارد – اولاً، با ترکیب مشکی و سفید می‌توانید فضایی با کنتراست بالا ایجاد کنید که باعث شود برخی وسایل یا مناطق به طور برجسته به چشم بیایند.
از طرف دیگر، می‌توانید برای قسمت اعظم اتاق، کاشیِ تیره‌تری را انتخاب کنید. شاید بهتر باشد به جای مشکی واقعی، از رنگ تخته سنگ استفاده کنید. این کار می‌تواند یک حمام معمولی را به چیزی مدرن، تمیز و فوق‌العاده شیک تبدیل کند.

رنگ های مکمل و تاکیدی: خاکستری، سفید، نقره‌ای، مسی